Мій кошик
Ваш кошик порожній
Товари у кошику 0 на суму 0.00 грн Перейти у кошик Оформити замовлення

Техніки і методи сучасного гравірування.

Художнє начало широко увійшло в наш побут, красу люди хочуть бачити всюди. Вона прикрашає побут, одухотворяє працю і облагороджує людину, роблячи її духовно розвинутою та пробуджуючи в ній творчі здібності. Одним з видів творчості є гравірування (від нім. Gravieren , франц. Graver - вирізати на чому-небудь) - це дуже давнє і вкладисте ремесло, ще в крито-мікенської цивілізації для гравірування використовували бронзовий ріжучий інструмент. У граверній справі переважала ручна праця, що дозволяє створювати графіку (грец.- письмовий, від грец.- пишу) - вид образотворчого мистецтва, який використовує в якості основних образотворчих засобів лінії, штрихи, плями і точки у вигляді тексту або малюнка на металі з красивими і чіткими лініями.

 

З VI ст.до н.е. в Стародавній Греції стали застосовувати граверні різці виготовлені із заліза. Основний інструмент для гравірування називається - штихель (нім. Stichel ). Штихеля мають зрізаний на кінці під кутом йі заточений робочий край за формою перетину сталевого стрижня, іншим кінцем вставляється в дерев'яну ручку яка має форму усіченого з боку гриба. Крім штихелів, для гравірування і вибірки металу на великій глибині та на великих площах, служать молоткові зубильця. Найсучасніші й зручні в роботі технологічні штихеля оснащені пневмо-механізмом гравірувальних установок, дозволяють удосконалити працю майстрів.

Ручне різання , найбільш важкий метод гравірування, або як його зараз називають художнє гравірування - технічно досить складний і особливий вид графічного мистецтва, що вимагає вміння малювати в найвищому ступені, вірною і твердої руки для проведення ріжучим сталевим інструментом по поверхні плавних ліній різної форми і по-різному поглиблених . Помилки в цьому способі гравірування майже не виправити. Це складний і трудомісткий процес, що вимагає від виконавця великої витримки, майстерності і зосередженості. Декоративне оформлення та прикраса рядових предметів відбувається на підставі певних правил і законів образотворчого мистецтва: дотримання ритму, симетрії, гармонійного поєднання штрихів. Художник-гравер строго і лаконічно відтворює поетапний процес формування виїмок на металі різними прийомами, вибираючи найкраще напрямок системних ліній, змінюючи їх ширину, уникаючи при цьому занадто різких та явно виокремлюючихся елементів із загальної композиції візуально-графічні малюнків, штрихові написи і декоративні орнаменти, багатофігурні композиції, пейзажі і т.д. Готова робота відрізняється високо-художньою цінністю і складається з чітких, багатьох груп плавних, коротких, й довгих, більш-менш близьких до паралельності між собою ліній та місцями пересічених іншими лініями, отримуючи виразні штрихи які зображують собою розташування світлотіні на предметі. Маленькі квадрати, ромби, трапеції та інші форми іноді вміщують в собі додаткові, виразні штрихи для остаточної гри світлотіні. Цей вид гравірування відрізняється своєю неповторністю і залишається затребуваний незважаючи на високу вартість.

 

Художнє гравірування включає в себе виготовлення гравюр на металі (фр. Gravure від graver - вирізати, створювати рельєф) Гравюри по металу мають станковий або прикладний характер. Гравюра станкового характеру може бути виконана як по оригінальному малюнку гравера чи графічно копіювати художні твори майстрів пензля. Гравюра прикладного характеру покликана служити доповненням, невід'ємною частиною художнього рішення об'ємних предметів з різних матеріалів, в даному випадку на металі: на скриньках, столових і письмових приладах, свічниках, портсигари і багатьох інших побутових виробах, де такий малюнок набуває певної значимісті. Візьмемо, наприклад мисливський ніж, з ажурним гравіюванням він вже є закінченою художньо оформленою річчю, що має, не тільки улітарное призначення, а й художню значимість. Кожен вид гравірування сам по собі орієнтований на різні цілі, тому всі вони не позбавлені обмежень при застосуванні, але доповнюючи один одного, дозволяють виконувати раніше недоступні завдання з гравірування, значно скорочуючи терміни виконання та задовольняючи вишуканий смак замовника. Іноді ці два методи можуть доповнювати один одного для завершення і додання більш характерної передачі образної композиції.

За технікою виконання гравірування розрізняють на площинну (двомірну) і обронне (тривимірну). Плоськорельефне гравірування - спосіб, при якому обробляється тільки поверхневий шар, що відображає характер гравірування як під глянець, так і під тонування. Глибина вибірки металу незначна, так як гравірування в основному виробляється на виробах з дорогоцінних і кольорових сплавів металів. Обронне гравірування - спосіб, при якому різцем створюється рельєф або об'ємна річ. Підрозділяється на поглиблене (негативне) коли малюнок або рельєф ріжуться всередину і опукле (позитивне) рельєфні структура малюнка вище фону (останній заглиблений і знятий). Травлення, фрезерування, вибірка гравіруванням, карбування, насічка і т.ін. - надають плоскорельефной гравюрі особливі декоративні властивості.

 

Широко застосовується механізований спосіб гравірування за допомогою бормашини зі спеціальними наконечниками - борами. Бормашину застосовують як для плоскорельєфного, так і для обронного гравірування, де потрібна вибірка великої кількості металу. Гравірування бормашиною широко використовуються гравером-оформлювачем, для написання дарчих написів на всякого роду сувенірах і подарунках, а також для нанесення всіляких написів на посуді. Ей метод дозволяє нанесення написів в самих важкодоступних місцях. Борами можна виконувати об'ємні, рельєфні і контурні роботи. Технологія виконання написів бормашиною складається з наступних, почергових,операцій: вибірка матеріалу бором; втирання фарби основи в гравірування; засипка і розтирання бронзової пудри по поверхні написів.

Якщо потрібно нанести лінії в усіх напрямках на виріб, застосовується принцип пантографа . Малюнок відтворюється за шаблоном, зменшуючи його в масштабі, на гравірувальному пристрої. Різець обертається в патроні пантографа, вільно переміщається в усіх напрямках. На основі плоского шаблону за допомогою допоміжних пристосувань можна обробляти опуклі і увігнуті, зовнішні і внутрішні, конусні стінки предметів. Обертовим різцем вирізаються літери, орнаменти, проводиться виїмка навколо малюнка, а також наскрізне фрезерування для виготовлення трафарету. На базі гравірувальних пантографів використовуються сучасні копіювально-фрезерні верстати з тривимірною системою відтворення малюнка. Трудомістку роботу з видалення великої кількості металу з фону малюнка і вибіркою метал всередині букв та цифр, все частіше стали виконувати гравіювання на фрезерних верстатах з комп'ютерним управлінням. За допомогою сучасного обладнання виготовляють, наприклад, штампи для карбування монет і медалей по модельному рельєфу в збільшеному масштабі й майстру лише залишається доопрацювати вручну, що підвищує продуктивність. Іноді потрібно виконати хвилеподібні, паралельні між собою або взаємно пересічні, концентричні кругові, еліптичні лінії - в цих випадках використовується механічні пристосування і верстати. Це називається гильоширування і виконується допомоги відповідних машин.

Можливості гравірувальної техніки в даний час не обмежені. Ці техніки і технології зробили крок вперед, в сфері гравірування настала нова ера. Сучасні технології покликані вдосконалити граверну справу. Графічні редактори і програмні продукти знайшли широке застосування в роботі граверів. Завдяки технічному прогресу й вічному пошуку досконалості, у справжніх майстрів своєї справи присутній широкий арсенал сучасних методів нанесення візерунків і пам'ятних написів, застосування яких створює на різьблений поверхні нові несподівані ефекти.

 

Механізоване алмазне гравірування - це інноваційна технологія, яка дозволяє рівномірно наносити, дивовижні по точності і красі тексти, зображення таі логотипи на різних видах поверхнях. Придатні майже всі види металів, включаючи благородні метали, їх сплави, і інші метали які погано піддаються іншим видам гравірування, а так само багато неметалевих матеріалів (кістку, дерево, пластик, камені деяких порід і т.д.). Істотним елементом процесу перед гравіруванням, власне є створення авторського проекту, який виконується за допомогою векторної графіки, майстром якій володіє художніми навичками. Гравірування відбувається за допомогою спеціального алмазного різця на гравірувальному верстаті. Робота гравірувального обладнання виконується кваліфікованим гравірувальником за допомогою спеціальної програми на комп'ютері, яка дозволяє задавати параметри: вимірювати графіки поверхні, змінювати масштаб тексту або малюнка під робоче поле предмета. При звичайному механічному гравіруванні, нанесення робиться фрезою яка обертається, коли немає глянцевого різу і ліній з різною товщиною, лише тільки фрезерується канавка однієї ширини. Алмазний же різець, рухаючись по поверхні матеріалу, дозволяє прорізати тонкі і витончені поглиблення для надання необхідної форми малюнку або тексту. Виходить площинний лінійний рельєф, що має достатню глибину для запобігання затирання, і має результат дуже схожий на ручне гравірування, а в окремих випадках навіть перевершує цого. Завдяки властивостям алмазу залишати на поверхні світловідбиваючий слід, цей вид гравіювання стало особливо придатний для гравірування на ювелірних виробах з дорогоцінних металів, а написи і світлотіньові графічні зображення на подарочно-сувенірній продукції виразно відрізняються приємним естетичним виглядом.

 

Механічне фотогравірування (ударне гравірування фотосвітлин) - найсучаснішим методом фотогравірування. Механічна машина з алмазними голками створює на металі конічні поглиблення. Від сили удару голки залежить глибина проникнення алмазної голки в метал. Зазвичай для такого виду фотогравіруванні використовуються плоскі поверхні і м'які метали. Основний метал або їх сплави перед гравіруванням полірується до дзеркальної поверхні і дуже часто покривається родием, нікелем. Поверхня металу без заглиблень, сформованих алмазної голкою, виглядають, як чорні. Світлі області формуються найбільш глибокими заглибленнями. Даний метод фотогравіруванні дозволяє наносити фотографічні зображення, з градацією сірих тонів, на метал.

 

Гравірування травленням - цей спосіб вимагає попереднього покриття поверхні захисним шаром грунту з воску, каніфолі і асфальту або спеціальним лаком. Потім на загрунтовану поверхню наносять (до оголення металу) малюнок або написи сталевими голками різної товщини і загострення різного ступеня. Після завершення промальовування оголену поверхню піддають дії кислоти розчинюючої метал, внаслідок чого утворюється поглиблене (витравлене) зображення. Техніка цього способу гравірування набагато легше, ніж маніпуляції різцем і доступна кожному, хто вміє малювати.

 

Лазерне гравірування (маркування) - одне з популярних рішень для оформлення рекламної та сувенірної продукції в промислових масштабах, переважно за рахунок високої швидкості і продуктивності. В процесі лазерного гравірування під впливом сфокусованого імпульсу випромінювання відбувається інтенсивний нагрів-плавлення, за рахунок чого на поверхні матеріалу відбувається зміна фізико-хімічних властивостей, знімається (випалюється) верхній шар або шари частинок, виникає слід (відбиток) на ділянці впливу променя. Глибина гравіювання залежить від обраної потужності лазерного верстата, від фізичних властивостей матеріалу і від кількості проходів. Застосовуються два основних типи лазерних маркера: 1. Газові (СО2) - для гравірування неметалів (пластик, акрил, дерево, скло, шкіра та ін.) й різання будь-яких матеріалів. 2. Твердотільні; волоконні - в основному для гравірування металів, і в залежності від типу даного лазера можливо гравіювання і на інших матеріалах.

Інтернет магазин:

  facebook  instagram  instagram